mandag 8. februar 2016

På pinne: Persian Dreams

Jeg lar meg ofte inspirere av instagram, men det er ikke alltid det resulterer i et nytt og så stort strikke prosjekt. Tidligere hadde jeg sett at Vibbedille hadde blogga om det og begynt å strikke på det, men det var på instagram jeg falt for det. Jeg var rask med å kjøpe mønsteret og begynne å strikke. Kjempe moro! Få av lappene blir like, så jeg kan strikke en lapp med nytt design når jeg måtte ønske det. Vis jeg virkelig henger i en dag, så får jeg strikka en lapp om dagen (det skjer svært sjeldent).
Jeg har bestemt med for at 2016 skal bli året der jeg strikker MYE fra lageret. Så jeg måtte velge garn fra lageret når jeg skulle begynne på det. Valget falt på fin ull, som jeg har mye av. Jeg tror jeg bare trenger å kjøpe noen nøster til av bunnfargen til dette prosjektet og mønsterfargene bruker jeg fra lageret. Fargene setter jeg selv sammen, det eneste jeg buker mønsteret til er å strikke motivet. Vis du ønsker mer informasjon om fargene ligger prosjekter på Ravelry her.   

Det går ca 4 lapper på hvert nøste med bunnfarge og man trenger i underkant av 3g farget garn av hver farge, men så har en lapp 7 forskjellige farger. Totalt veier de mellom 20 og 24g. I oppskriften står det at man ikke skal felle av på den siste runden, men jeg har valgt å gjøre det. Jeg tenker å sy eller hekle de sammen til slutt.

På bildet under er jeg neesten halvveis (9 av 24lapper).

Garn: Fin ull
Pinne: 3,5
Oppskrift: Persian Dreams.

Ingen kommentarer: