torsdag 18. februar 2016

Bricks - Min første oppskrift på ravelry.

Jeg har lenge hatt lyst til å lage mine egne strikkemønster og dele de med alle andre strikke glade folk der ute. Etter noen år med strikking har jeg skissa mye selv, og strikka en del egne mønster. Egentlig syns jeg det er litt skummelt og lurer veldig på om det er noen som har lyst til å strikke mine mønster. Men jeg velger å kaste meg uti det og prøve.


Dette er mitt første mønster, det ligger gratis HER på ravelry. Det er publisert både på norsk og engelsk. Det er en lue som jeg tegna mønsteret på for en stund siden. Det heter BRICKS og mønsteret er inspirert av murvegger og murstein.



Det er et enkelt mønster som lett kan tilpasses etter eget ønske, enten i lengde eller omkrets. Jeg har brukt Nepal fra drops, det gikk med nesten ett nøste bunnfarge og to kontrastfarger. Jeg har ikke fått mønsteret teststrikka av noen andre, så gi meg beskjed vis dere finner noen feil. Her er de to andre luene jeg har strikka i samme mønster.

Ingen kommentarer: