mandag 4. januar 2016

"The force awakens" hat

Rett før jul kom den nye star wars filmen på kino, og han jeg er sammen med er stort fan av filmene og gledet seg stort. Når jeg kom over denne lua på Ravlery, tenkte jeg at det måtte være julegaven til han. 
 Bildet over er litt dårlig, men fargene er best på det, og bildet under viser lua ferdig i sin helhet. Den var ganske moro å strikke. Lua er ganske lang og for de som ikke liker at den henger når den er på, så bør vrangborden være så kort som mulig. Jeg skal strikke en til, og da skal vranborden være kortere. Jeg la også inn noen ekstra fellinger i den siste runden på mønsteret før toppen. Til sammen brukte jeg 4 farger til sammen, men det fungerer nok å strikke den med mindre også.
Jeg strikka den i sandnesgarn smart, på ambefalt pinne og maskeantall i forhold til oppskriften. Det blir litt snaut til en voksen mann, så jeg må nok finne et garn som er litt tykkere neste gang.

Lua er godt brukt allerede, og var før jul en stor favoritt (han viste jeg strikka den til han og han ønska veldig å bruke den lenge før julegavene skulle åpnes). Det gleder et strikkehjerte!

Garn: Sandnes Smart
Pinne: 3,5 og 4
Vekt: 80g
Oppskrift: "The force awakens" hat på ravelry, her. 

Ingen kommentarer: