torsdag 14. januar 2016

Strikk i bruk: Space Invader Lue

Denne serien handler om strikka ting som har vært i bruk en stund. Jeg skriver denne serien for at jeg vil se hvordan garnet holder seg i bruk og hvordan plagget blir om noen år. Litt for min egen del, men også for andre sin del. 

Denne lua strikka jeg i 2011, her. Det er en av de første tingene jeg strikka i mønsterstrikk. Garnet jeg strikka den i er Freestyle fra Dale, og oppskrift etter en av Arne og Carlos sine hefter. Jeg husker jeg syns garnet var litt kunstig å strikke med og at det delte seg opp. Jeg tror jeg også brukte samme pinne str på vrangborden og på mønsteret. Lua er en av favorittene her i huset, og den har blidt brukt nesten daglig siden jeg gav den bort i gave.

Lua har holdt sg fint i bruk. Litt nupping i starten, men nå ser det ut til at nuppene er borte. Den virka også litt trang i starten, men etter litt bruk har den blidt passe. Den eneste behandlinga den har fått etter at den ble tatt i bruk, er et milo bad. Den var blitt skitten etter mange år med bruk. Men det ser ut som den kanskje kom enda finere ut av det en før den ble lagt i milo.

Ingen kommentarer: