fredag 22. januar 2016

På pinne: Stjerneruter

Jeg har funnet fram et prosjekt som jeg begynte på i fjor på denne tiden av året. Det var et "belønningsprosjekt" etter en eksamen jeg hadde som jeg grua meg veldig til. Da kjøpte jeg meg garn og kofteboka som belønning. Jeg fikk lagt opp og begynt på bolen på kofta, men syntes nok mønsteret var litt for avansert for det jeg orka å strikke akkurat da, så den ble lagt bort i en pose.
Nå syns jeg det er synd at den bare ligger i en pose og i nyttårsryddinga fant jeg den fram igjen for å strikke videre på den. Og etter å ha strikka utallige sokker og rettstrikka ting i året som gikk, så er det moro å strikke noe med mønster igjen. På pinne 4 går det fort også (jeg strikker stramt)!


 Jeg strikker kofta i Fin ull fra Rauma på pinne 4, vrangborden strikker jeg på pinne 3,5. Dama i butikken kommenterte at det kom til å bli for løst, men jeg syns det går veldig fint i min strikkefasthet. Jeg ønsker meg en litt oversized genser (ja, jeg strikker genserversjonen), og jeg syns ofte at det jeg strikker på pinne 3,5 i mønster ofte blir for kompakt. Men dette er jo smak og behag. Jeg har strikket opp til der ermene skal på bolen og begynt på ermene for å kunne se hvor langt jeg må strikke med en oppklippskile sånn at jeg ikke strikker den for kort. I og med jeg strikker i ren ull, har jeg tenkt å klippe opp til ermene uten å bruke symaskin (steeking).


Garn: Finull fra Rauma i fargene 400 og 421.
Pinne: 3,5 og 4. 

Bildene er tatt til bruk for instagram.

Ingen kommentarer: