søndag 3. april 2016

Oraganisering av garn: Fargekart

Når jeg skulle finne garn til Fuglesang vottene, hadde jeg utfordringer med å huske hva slags garn og nummer jeg strikka med. Jeg tenker at det kan være greit å vite. Dessuten liker jeg å veie og registrere alt på Ravelry (målet i 2016; alt skal inn der).

Pt2 og Fin ull er to nesten identiske garn. Ja, de har forskjellig tvinning, det har forskjellig strikkefasthet, men ses likevel ut som det er likt. Etter å ha tenkt litt og prøvd å finne ut fargenummer på internett, fant jeg ut at jeg skulle lage mitt eget fargekart. 

Jeg tok av en liten bit av garnet, teipa det fast på hvit kartong og skrev fargenummeret bak. Enklelt og greit, og mye lettere å finne ut hva slags farge jeg har neste gang jeg mister magebåndet på et nøste. 


Ingen kommentarer: