torsdag 14. april 2016

Baby sett fra Dale

Det har kommet flere babyer i venninneflokken, og jeg fikk lyst til å strikke et sett til den nye babyen. Dette settet begynte jeg å strikke i høst. Jeg strikka det ferdig, men så har det tatt lang tid før jeg fikk montert det. 

Jeg syns buksa ble søt, og den var ikke vanskelig å strikke. Det eneste jeg syns var negativt med den, var at det er en del montering igjen når den er ferdig strikket. Neste gang jeg strikker den, vil jeg strikke sælene på, sånn at jeg får de der jeg vil og slipper å montere de senere. Jeg kan også tenke meg å strikke ribba oppe litt lenger, og kanskje legge inn noen forkorta rader i det som skal være bak. Det som er moro med å montere, er jo å plukke ut noen søte knapper som gjør at buksa blir ekstra spesiell. Jeg valgte hareknapper i tre, slik at buksa ble kjønnsnøytral og slik at den evt kan brukes senere også. 




Lua strikka jeg dels fra en oppskrift i samme hefte, og dels etter eget hode. Jeg valgte å strikke en liten tutt på toppen og strikke icord snor i tillegg. Jeg valgte å strikke icorden for seg selv, men jeg ser i ettertid at jeg kunne strikka den rett på lua og unngått montering. 


Garn: Dale Baby ull
Pinne: 3
Str: 3 mnd
Vekt: Bukse 104g, lue 29g.
Oppskrift: Dale hefte: Baby hentesett nr 310.

Ingen kommentarer: