fredag 18. oktober 2013

Dagny: Projo-vottealong: september votter

Jammen er det 9.paret med votter komt av pinne. Dei låg ferdig uten trådene festa, men så fikk eg ånden over meg her om dagen. Godt var det. Nye votter er nemelig på pinne!
Denne gangen var det vottene Dagny (oppskrift her) som skulle strikkes. Nydelig navn, nydelig mønster. Eg valte haustfarger og kvit til mønsteret. Syns mønsteret kom godt fram på denne måten. 
Det er vanskelig å få fram lillafargen i garnet, men det er bildet over som viser fargen best. 
Vottene er smale, men mønsteret gir tette votter. Som vanlig strikka eg kortere mansjetter. Eg valte også å strikke striper på vottens inside i stede for det som var foreslått i mønsteret. Det tar opp stripene i mansjettene. 

Garn: Fabel og Delight.
Pinne: 2,5 og 3
Vekt: 66g.
Oppskrift: Ravelry.

Ingen kommentarer: