mandag 9. september 2013

Florisse Mittens: Projo-vottealong: Juni votter (2)

I juni valte eg å strikke begge parene i alongen til Projo. Eg likte begge mønstera så godt. 
Dette er Floriss Mittens som er designa av Bitta Mikkelborg, oppskriften finner du her, det samme designet kjem også i sokker og lue. 
Eg valte også denne gange å strikke med fleirfarga garn, og bruke kvitt på blomstene. Ligner litt på ei blomstereng med kvite blomster. Tilfeldig vart tuppene på vottene oransje og tommlene like i farge. Eg ville ikkje nøste meg farm til like fargeskift, men la det være opp til tilfeldighetene. 

Eg liker godt fargene og kombinasjonen med mønsteret og fargeskiftene i garnet. 


Garn: Sisu fra Sandnesgarn og Nordlys fra Viking.
Pinne: 2,5
Vekt: 60g
Oppskrift: Ravelry.

Det andre paret i alongen til projo for juni kan du sjå her.

1 kommentar:

torirot sa...

Nydelige høstfarger på vottene dine!